2310415220 [email protected]

Η «Feel Good» ορμόνη του σώματός μας!

 

Έχετε όλοι ακούσει την έκφραση: “είμαστε αυτό που τρώμε”, ποτέ δεν υπήρξε μια δήλωση ορθότερη. Ό,τι κάνουμε στη ζωή, εξαρτάται από την ικανότητα του πεπτικού μας συστήματος να αντλήσει τη τροφή που καταναλώνουμε.

Ποια είναι η σχέση του εγκεφάλου-εντέρου και πώς επηρεάζει τη διάθεση, την υγεία και οτιδήποτε άλλο; Και ποια είναι τα απαραίτητα συστατικά για ένα υγιές πεπτικό σύστημα; Οι απαντήσεις βρίσκονται μέσα στην κοιλιά σας!

Μια σημαντική πτυχή του πεπτικού μας συστήματος, είναι ο ρόλος του στην παραγωγή της σεροτονίνης. Πάνω από το 95% της σεροτονίνης βρίσκεται στην γαστρεντερική οδό, το οποίο έχει κληθεί ως «δεύτερος εγκέφαλος» του σώματος, λόγω του ρόλου του στην παραγωγή σεροτονίνης και πολλών ζωτικών λειτουργιών του σώματος. 

Η σεροτονίνη είναι ένας βασικός παράγοντας στη λειτουργία των μυών της γαστρεντερικής οδού, προκαλώντας τη σύσπαση των εντέρων μας και προκαλώντας τα νεύρα του εντέρου που σηματοδοτούν τον πόνο, τη ναυτία και άλλα προβλήματα. Όπως επίσης, επηρεάζει τη λειτουργία του καρδιαγγειακού, του ανοσοποιητικού και του νεφρικού συστήματος. Αυτή η καταπληκτική ορμόνη ρυθμίζει επίσης την επιθετικότητα, την όρεξη, τη γνωστική λειτουργία, τη διάθεση, τη σεξουαλική συμπεριφορά, ακόμη και τον ύπνο.

 

Ένας νευροδιαβιβαστής, η σεροτονίνη παράγεται στο σώμα μας από το αμινοξύ τρυπτοφάνη, η οποία προέρχεται από τα τρόφιμα που τρώμε. Η διατροφή, στη συνέχεια, επηρεάζει όχι μόνο την κατάσταση του πεπτικού μας συστήματος αλλά και τη συνολική σωματική υγεία, έχει επίσης μια βαθιά επίδραση στη μνήμη, την πνευματική διαύγεια, τη διάθεση, και ακόμη και στα τρόφιμα που ποθούμε. Αυτές οι λειτουργίες ρυθμίζονται από την σεροτονίνη.

Η σεροτονίνη παίζει σημαντικό ρόλο στον έλεγχο της κατάθλιψης. 

Η τρυπτοφάνη, το αμινοξύ από το οποίο κατασκευάζεται η σεροτονίνη, βοηθά στη διατήρηση της μνήμης, καθώς και στη διατήρηση της καλής διάθεσης, ιδιαίτερα μεταξύ των ατόμων με οικογενειακό ιστορικό κατάθλιψης. 

Η σεροτονίνη λειτουργεί στο να καταστείλει την όρεξη. 

Η βέλτιστη διατροφή και η πέψη είναι ζωτικής σημασίας για την παραγωγή και τη λειτουργία της σεροτονίνης και διαδραματίζει ζωτικό ρόλο στα πάντα, από την ψυχική υγεία μας, μέχρι την ικανότητά μας για ένα καλό βραδινό ύπνο.

Η διατροφή είναι ζωτικής σημασίας όχι μόνο για τη σωματική υγεία μας, είναι απαραίτητη για την καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος, ικανό να παράγει επαρκείς ποσότητες σεροτονίνης. Μια δίαιτα με πραγματικά τρόφιμα – πλούσια σε οργανικά φρούτα και λαχανικά και χωρίς μεταλλαγμένα λιπαρά, εκλεπτυσμένη σε σιτάρι και τη ζάχαρη – προχωρεί σε μεγάλο βαθμό προς την πρόληψη της συσσώρευσης τοξινών στο παχύ έντερο. Ο οργανισμός μας απαιτεί σεροτονίνη, όπως επίσης και η τρυπτοφάνη, το αμινοξύ από το οποίο κατασκευάζεται.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αρθρα