2310415220 [email protected]

Πως συνδέεται η υγεία του εντέρου με το άγχος;

Το άγχος είναι ένας αγώνας για όλους μας, αλλά γνωρίζετε ότι το επαναλαμβανόμενο άγχος, το αίσθημα έκτακτης ανάγκης, ο φόβος ή ακόμα και η αδρεναλίνη που είναι συχνά παρούσα στο γρήγορο ρυθμό της σύγχρονης ζωής μας, μπορεί κυριολεκτικά να επηρεάσει μακροπρόθεσμα την υγεία και την ευεξία μας;

Εάν σκέφτεστε, όλες τις υποχρεώσεις της ζωής και κάνετε λίστες με αυτές, τότε το στομάχι σας γίνεται κόμπος και δικαιολογημένα. Η συνεχής πίεση μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τα τρισεκατομμύρια υγιή βακτήρια του εντέρου σας, και μπορεί να έχει μια καταθλιπτική επίδραση στο σύνολο του συστήματός σας. Αντιθέτως, η κατανόηση του πως να υποστηρίξετε τα φιλικά μικρόβια σας, καθώς κάνετε το καλύτερο για εσάς, για να διαχειριστείτε τα επίπεδα του άγχους σας, μέρα με την ημέρα, μπορεί να σας βοηθήσει να ζήσετε πιο υγιείς.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε, είναι να γνωρίσετε το έντερό σας. Ως το επίκεντρο του σώματος, το έντερο είναι η πατρίδα τρισεκατομμυρίων μικροβίων που όλα λειτουργούν σε αρμονία με τα κύτταρα του σώματος. Στην πραγματικότητα, το 80% του ανοσοποιητικού συστήματος ζει μέσα στο εσωτερικό οικοσύστημα του εντέρου, που επηρεάζει σχεδόν κάθε πτυχή του πώς αισθανόμαστε κάθε μέρα.

Όταν το έντερο είναι υγιές, περιέχει μια σταθερή ισορροπία περίπου 85% καλών και 15% κακών μικροβίων. Τα καλά βακτήρια εργάζονται στο σώμα για να κρατήσουν τόσο το συναίσθημα και τις λειτουργίες στις καλύτερες στιγμές με:

Τη στήριξη του ανοσοποιητικού συστήματος

Την αφομοίωση φαγητού

Τη στήριξη πνευματικής διαύγειας

Την προώθηση απορρόφησης των θρεπτικών στοιχείων

Την εξισορρόπηση ορμονών

Την ομαλοποίηση των επιπέδων γλυκόζης

Τη στήριξη υγιές φράγματος του εντέρου

Τη ρύθμιση φλεγμονών

Την απομάκρυνση παθογόνων μικροβίων που προκαλούν ασθένειες

Ωστόσο, πολλές πτυχές της καθημερινής ζωής μπορεί να μειώσουν τα καλά βακτήρια, όπως: τα επεξεργασμένα τρόφιμα, τα αντιβιοτικά (τόσο ως φάρμακα, αλλά και ως εφοδιασμό των τροφίμων), τις καθημερινές συνήθειες υγιεινής, οι τοξίνες του περιβάλλοντος, τη φυσική διαδικασία γήρανσης και την συνεχή καταπόνηση. Όταν βιώνουμε αυξημένα επίπεδα άγχους, το μυαλό μπαίνει σε λειτουργία Flight Mode, η οποία μπορεί να επηρεάσει τη ροή του αίματος στο έντερο. Γι ‘αυτό είναι λογικό να ζήσουμε μια ανάπαυλα στο πεπτικό και το ανοσοποιητικό σύστημα, σε συνδυασμό με τα επεισόδια του αυξημένου στρες.

Η Εφημερίδα της Φυσιολογίας και της Φαρμακολογίας δημοσίευσε μια μελέτη που δείχνει:

«Ότι το άγχος επηρεάζει αρνητικά την ποσότητα και την ποικιλία της καλής χλωρίδας του εντέρου»

«Το μικροβίωμα επηρεάζεται από το στρες και μπορεί να οδηγήσει στον τύπο της φλεγμονής που συνδέεται με θέματα ψυχικής υγείας, όπως κατάθλιψη ή άγχος»

«Οι βλαβερές συνέπειες της αντίδρασης του στρες μπορεί να αποδυναμώσει την εντερική επένδυση του εντέρου από τους εισβολείς, κάνοντάς σας, πιο επιρρεπείς σε ασθένειες, στην εξάντληση και στις διατροφικές ελλείψεις»

«Το φράγμα του εντέρου, κρατά τα εχθρικά μικρόβια και τους παθογόνους παράγοντες να εισέλθουν στην κυκλοφορία του αίματος»

«Όταν τα καλά μικρόβια αποδυναμωθούν ή καταστραφούν λόγω του στρες, η ακεραιότητα του βλεννογόνου του εντέρου μπορεί να εκδηλωθεί με μια πληθώρα θεμάτων υγείας»

Το άγχος είναι διαχειρίσιμο και το μικροβίωμα είναι εύπλαστο, πράγμα που σημαίνει, ότι αν μπορούμε να πάρουμε την καθημερινή δράση για τη βελτίωση της μικροβιακής υγείας, ενώ συνεργαζόμαστε για να μειώσουμε τα επίπεδα του άγχους, θα μπορέσουμε να βρούμε τις σωστές απαντήσεις που αναζητούμε και θα αισθανόμαστε καλύτερα.

 

 

 

                  

 

«

 

 

Αρθρα